måndag 21 februari 2011

Vilken energi!

Ibland går det fort när jag gör något på bloggen - nyss blev det bara en rubrik... Och det var inte min energi jag ville kommentera, utan Åsa Hellbergs - hon skriver några rader och tankar varje dag, flera gånger om dagen och har många följare och kommentarer. Hur hinner och orkar hon?

Själv har jag just bytt sökmotor till Google Chrome "slut på väntandet" enligt reklamen - och jag gör inte annat än väntar, så jag går nog tillbaka till "gamla" Google på Internet explorer. Trist när saker inte fungerar som utlovat!

Min energi är inte särdeles hög idag, väcktes halv 7 av två skällande jyckar - de trodde de hörde något utifrån. Så på med kläder efter väderlek och ut med dem, och ner i källaren för att sätta på värmefläkten och tina upp vattenröret som fryser varje natt - men inte under dagen. Antar att det handlar om att jag då spolar vatten med jämna mellanrum.

Änderna har hittat tillbaka till ån när isen släppt lite och aningen öppet vatten finns, och de senaste dagarna har några svanar flugit förbi och letat öppet vatten. Strömstaren har förhoppningsvis hittat detsamma annanstans, eftersom jag inte sett honom/henne på någon vecka.

Har städat garderob och slängt ett flertal gamla BH-ar - varför jag har sparat dem är fullkomligt obegripligt, de passar inte längre i storlek, och var tämligen gulnade och trista. Nu är de borta, liksom ett par sköna men håliga sockor. Jag får be syrrorna sticka nya åt mig, golven är kalla i huset, och mina tofflor är oftast någon annanstans än jag när hundarna är här, de stjäl tofflor och gömmer dem så fort de kan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar