söndag 27 februari 2011

"Skriv om igår"

är dagens "skrivpuff" av Ann Ljungberg - men det gjorde jag ju igår! Skrivövning nr 4 i hennes skrivarskola har jag inte kollat ännu, har bara hunnit med hundpromenad och frukost ännu idag! Plus glädjas åt ännu en såld bok på Bokbörsen - det är kul när någon annan vill ha böcker man själv är färdig med!

Syster min berättade i mejl att hon just nu gläds åt Bodil Malmstens "De från norr kommande leoparderna" - och jag har bett att få glädjas när hon är färdiggladd! Har också tittat in på Facebook, men det är något med den typen av medium som jag inte riktigt gillar. Har avaktiverat mitt konto, och aktiverat det igen, och nu lutar jag åt att stänga en gång till. Jag gillar mina glimtar ur syskonbarnens vardag, jag gillar att hitta en gammal kompis ibland - men jag tycker inte lika mycket om alla "skrytblänk" (min fördom!) om allt alla gör och alla vänner alla har. Är det min svenska avundsjuka som pratar? Njaa... "Grist for the mill" i alla fall, får mig att fundera över mig själv och andra.

Mulet idag, men ändå skönt, bara ett par grader kallt. Halt. Jyckarna morgondrar och jag åker med. På måndag ska de återbördas till matte som då kommer hem igen - det blir lugnt och skönt här, inga mattor som ligger som en enda skrynkla i någon ände av rummen, men också tomt på annat liv än mitt. Och tomt på keltiggande pussar, och matvädjande puffar.

Nu ska jag läsa en bok av A.M. Homes (vad står A och M för?) som heter "This book will save your life" - en  fängslande berättelse om en man som är totalt "lost", han har slutat leva fast han går omkring - och hur han försöker sig på att ta sig ur sig själv och tillbaka till någon sorts liv. Undrar varför titel och innehåll attraherade mig!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar