tisdag 22 februari 2011

Hundar och snö

Tidig morgon igen, hundskall och en bil som passerade. Kan man be grannarna börja jobba lite senare på morgonen? Förmodligen inte. När jag släppte ut hundarna smet de iväg mot stora vägen - liten, men tillräckligt stor för snabb trafik. Ut och vissla och ropa och småningom kom de ju tillbaka. Sedan klädde jag på mig ordentligt (minus 16) och vi gick en lång och hoppades jag tröttande promenad, de sprang över gärdena och såg tack och lov inte rådjuren långt borta. Jag blev trött, inte jyckarna!

Jag såg havsörnen. Den är stor.

Så fick jag in den ena och "snöade av" honom, den andra ville fortsätta pulsa i snön, farligt nära ån med änderna, kom till slut hem och då smet den första ut - och kom tillbaka nästan lika snöig. Hårtorken fram, den gillar de. Men just nu är jag trött på hundar och snö, de tycker det är vansinnigt roligt att plöja fram som små plogverktyg, det tycker inte jag. Efteråt - när jag tittar på dem och deras glädje blir ju även jag lite glad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar