fredag 4 februari 2011

Tidigt, segt, ömt

Hundpromenad halv 8, himlen kallt rödgul och isen på vägen lite sandig och frusen - det betydde att jag kom hem utan att ha ramlat idag. Rumpan är öm efter gårdagens fall, visste ni att man använder den till och med när man ska ta upp något från golvet, eller dra på sig ett par strumpor? Nu vet jag det, det är nästan omöjligt.

Frukost med titt på tidningarnas skriverier om Egypten - och här gnyr jag om min ömma bakdel...

Skrivhumöret vill inte infinna sig idag, men det lär man ju inte ska vänta på, så... Just nu har jag använt lite tid och minimal energi till att diska, torka bänken vid fönstret (också under kokböckerna) - utfodrat hundarna förstås tidigare så att de ligger och tar igen sig just nu - bäddat sängen lagom ordentligt, paketerat och frimärkt bok som ska skickas, lagt revbensspjäll i soja för långsam stekning på låg värme i ugnen senare idag. Funderar på (det tar ju också en liten stund) att koka mig en kopp kaffe och äta toscakaka från häromdagen, den välgräddade (kakan).

Jag är bl a Bodil Malmsten-blogg-beroende - läser hennes blogg varje dag och saknar den om den inte finns där - idag skriver hon om musik (och Telia men det kan jag bara hålla med om, det är inte kul) - jag inser att jag saknar min musik! Har ingen här. Skivorna är kvar i huset på landet hos kärbon, och själva spelanläggningen gick sönder strax före flytten - någon ny har det inte blivit. Önskar mig musik alltså, av god kvalitet - jag kan lyssna på radion jag har men musiken låter illa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar