torsdag 3 februari 2011

I sängen med "the boys"

Jag och hundarna har tillbringat natten i samma säng, hittade inte gallergrindarna som skulle stängt in dem i köket över natten. Nu är klockan drygt halv 9 och vi har varit ute, jag har lyckats drutta på ändan två gånger trots att jag vaggat fram på den isiga vägen med ögonen fastklistrade i backen! Ändan höll för att drutta på...

Igår skrev jag tre sidor text, bl a en synopsis - publicerat i min anonyma blogg - och jag vet inte om jag ska ångra det eller inte. Bra att jag skrev dock, jag börjar ana att det skulle kunna skrivas en hel del om jag bara ser till att göra det!! Skit samma om det läses av någon annan än mig eller inte (nästan). Utmaningen är antagen!!

Födelsedagshälsningar på mailen, från företag som jag inte vill ha kontakt med längre. Presentpaket som väntat från bästa vännen, de ska öppnas nu! Killarna var tyst och försynt tillbaka i sängen när jag gick runt och undrade var de var.

Vännen fick mig nästan att gråta idag också, presenterna var två vackra tekoppar, som vi såg tillsammans häromsistens och tyckte om, och en lyxig handkräm. Hon känner mig, vet vem jag är och det är jag glad och tacksam för. Igår grät jag för det kort hon skickat mig, med två gamla vackra kvinnor som höll varandra i handen fortfarande efter ett långt liv tillsammans. Bilden gick rakt in i hjärtat mitt.

Jag läste nyss Birros inlägg om förlåtelse, och tror att jag börjar förlåta mig själv - lite och sakta. Kan min älskade förlåta mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar