fredag 11 februari 2011

Tid, självförtroende, distansjobb, pengar!


Jag är inte någon särdeles kreativ person, vilket t ex kan belysas med att jag inte kommit på något bra sätt att tjäna pengar hemifrån, trots att jag funderar över det så gott som dagligen. Liten pension och stora skulder går inte ihop!
Vad kan jag?
Skriva, kanske på uppdrag, skriva rent, korrekturläsa (görs det numera?), städa hyfsat men inte så gärna, hundpromenera (grannens hund!?). Prata, jag har en bra röst men är inte så förtjust i telefoner – mest kanske för att samtalen det senaste året inte alltid varit så roliga.
Eftersom jag bor ”långt från ära och redlighet”, dvs långt ute på landet i Norrtälje-trakten, och inte har någon bil, behöver jobbandet ske hemifrån. Kanske via internet? Hurdå då?
Har någon därute i cyber space en bra idé tar jag den gärna till mig, om det är en juste verksamhet.
Att sälja mig själv, dvs vara så full av självförtroende att JAG (och därmed andra) tror på mig när jag beskriver vad jag är enastående duktig på, har jag aldrig varit bra på! Och just nu är mitt självförtroende ganska nergånget. Mitt dåliga självförtroende, skam och skuld och skulder är förnämliga ”offerkoftor”, slitstarka som oförstörbara nylonstrumpor! (Fanns de någon gång förresten?)
Jag vill ha något att göra, jag har tid och jag behöver pengar, så enkelt är det. Mitt skrivande tar tid när jag väl kommer igång, men ger inga pengar.
Kanske ger det i stället självförtroendet en skjuts åt rätt håll. Det är värt mer än pengar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar