fredag 11 februari 2011

snökaos - igen...

Det snöar vintertid i Sverige och ändå blir vi alla, framför allt bussbestämmare och gaturenhållare lika överraskade varje gång. Idag t ex - ett snökaos i Stockholm som SMHI förvarnat om i flera dagar - bussarna står stilla, jag och alla andra gamla tanter pulsar fram på trottoarerna när vi av olika anledningar måste gå ut. Min anledning just nu är två med jämna intervall kissnödiga hundar. Några längre motionsrundor blir det inte frågan om.

Och någon publicering av min text på Newsmill blir det uppenbarligen inte heller frågan om, den sk debatten om "missbruk och öppenhet" verkar inte just bli någon debatt, 3 artiklar hittills, och min text med personlig erfarenhet av både det ena och det andra ligger i någon hög på redaktionen. De ville ha en bild, jag mailade över den som pryder bloggen (jag vet, inte särskilt bra, men av någon anledning har jag väldigt få bilder av mig själv!) och där tog kommunikationen slut. Trist. Men, vem vet, kanske händer något - bara det slutar snöa! Det mesta kan man ju förklara med att det är snökaos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar