tisdag 22 februari 2011

kontaktannons

Fantiserade om att skriva en kontaktannons, ärlig dylik:

Spelmissbrukande (törs inte skriva fd här, men jobbar på det) frånskild kvinnlig pensionär, tämligen skrynklig och grå till både själ och kropp. Jag fyllde nyss 69 år.

Gillar att läsa, skriva/blogga, äta god mat och dricka gott, vin eller en mycket torr Dry Martini eller bubbel av torrt slag. Fd hustru, fd kärbo, fd konsult med eget företag, fd rödhårig - fortfarande mamma till mina tre vuxna söner och storasyster till mina två systrar. Och god vän. Farmor till tre ganska tonåriga barnbarn, älskar dem, men behöver inte se dem varje vecka. Fortfarande frisk.

Att plocka svamp och vara ute i naturen är en årstidsbunden favoritsysselsättning, loppis och auktioner likaså när någon kan skjutsa, jag har ingen egen bil. Min ekonomi är i botten, kronofogden tar vad han kan för mina skulder. Bor på landet utanför Norrtälje, i hyrt litet hus.

Jag är ibland extramatte till ett par cocker spaniels och jag har haft katter i mitt tidigare liv.

Jag tycker om att vara ensam, men inte så permanent som just nu. Vill därför ha kontakt med en man som står ut med ovanstående (men inte har egna missbruksproblem, jag slåss tillräckligt med mina), som har bil, är trevlig, hyfsat frisk och av lämplig ”årsmodell”, social (men inte beroende av ständigt sällskap av mig eller andra människor). Tycker du dessutom om att laga mat och vill bjuda mig på en middag ibland tackar jag inte nej!

Svar till ”före detta, och fortfarande”


Kan ovanstående vara något? Undrar vem som skulle tända på den beskrivningen? Förmodligen en ”felaktigt galen” person, någon som vill hjälpa världen eller mig, någon som inte har hittat något bättre än denna ”nitlott” (kärbons kusins beskrivning av mig).Eller finns det normala män därute, som vill umgås med en normal kvinna som jag!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar