söndag 13 februari 2011

Spegel vid sängen

Vaknar tidigt denna söndagsmorgon, och det första jag ser när jag kliver ur sängen är min nakna kropp. Jag har huvudvärk också. De 13 kg jag gått ner sedan i fjol SYNS, i form av frånvaro. Jag är skrynklig där jag förut var lite rund, visserligen har jag numera mera midja, men vaddå?! Och som sagt, baksidan är färggrann fortfarande. "Du måste bygga muskler" säger bästa vännen...

Att jag har svårt att veta vem och vad jag är "inombords" det vet jag ju sedan länge, men att inte känna igen sig vid titt i stor spegel! Jag behöver alltså hitta tillbaka till mig själv inte enbart i själen, utan också bekanta mig med min kropp!

Och det en kall söndag, med ont i huvudet som om jag hade druckit de Dry Martinis jag drömde om igår kväll. Det gjorde jag inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar