tisdag 24 augusti 2010

Melankoli

Idag har det varit en regntung och mulen dag, ute som inne, i mig. Att sitta ensam på landet när  himlen är blöt och grå och inte ens duvorna flyger - det gör mig inte glad!
Igår blev jag stressad av att just duvor flyger som om de har så bråttom, så bråttom - med korta snabba många vingslag - jag blev trött bara av att se dem. Idag blev jag trött av att inte se dem!

Som pensionär blir jag trött av att ha för lite att göra, förr hade jag för mycket att göra. Att läsa om politiker som först vill men sedan vägrar kissa i burk för drogtest gör mig inte piggare... Är det ett uttryck för ett valårs sista skälvande minuter innan det är för sent med ytterligare propaganda för att värva eller jaga bort röstare?

Någon svamp har jag heller inte hittat ännu. Livet är trist - men kanske ska jag vara glad för att det ändå ÄR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar