måndag 21 mars 2011

Sådärja!

Nu har jag bytt profilbild och skriver ut mitt namn i bloggen, det kändes bara dumt att försöka hålla på någon sorts anonymitet... Jag är Margareta och så signerar jag numera också mina inlägg. (Storasyster är jag fortfarande, dock i mindre omfattning än förr.)

Jag läser med glädje Bodil Malmstens Finistère-blogg, idag om "hemkänsla" som hon så riktigt beskriver som just en känsla. inte en plats där man är hemma. Jag är lite vilsen just nu, men börjar kanske tänka på huset där jag bor som "hemma", och det handlar om att jag successivt gör det till mitt (även om det är hyrt).

På tisdag ska jag och en av syrrorna lyssna till Bodil M i Uppsala - vi sitter nära scenen så att jag ska höra henne bra. Det ser jag fram emot. Jag ser också fram emot att se årets snödroppar, de här nedan är fjolårets. Men idag är det ju vårdagjämning även om det inte känts så...

För övrigt försökte jag installera WordPress att blogga i, eftersom många tycks tycka att det är så bra. Ladda ner gick väl an, men sedan tog min ork och min förståelse slut.

1 kommentar: