tisdag 22 mars 2011

Blogg också på WordPress

Har nu en blogg också på WordPress - "beskrivarblogg.wordpress.com" - har inte lärt mit lägga in länkar här ännu - och bloggar på 1av3.se... Det är som om korken gått ur flaskan, om det är en ande som kommit loss vet jag inte, men jag skriver, går ut med hundarna, skriver igen (till deras pockande otålighet, de vill att jag ska sitta i soffan och kela med dem).

Kela förresten, när kelade du senast? Det var åtminstone länge sedan jag skrev det ordet eller såg det i skrift. Finns det i Akademiens ordlista? Trevligt är det hur som helst.

Jag blir lika glad varje gång någon kommenterar något jag skrivit - och på 1av3 upplever jag det mest generösa och tillåtande klimat jag mött på länge. Alla är genuint vänliga och uppskattande mot alla. Och medlemstalet stiger stadigt, nu närmare 600. Härligt och lärorikt och roligt att vistas där.

Jag har ingen idé ännu om hur jag ska fördela mina gracer mellan de olika bloggarna - det får visa sig. Glad blir jag om någon tittar in här eller där. Frankie ovan hade roligt i skogen häromdagen, så roligt att han tog med sig en liten granruska i pälsen under magen...

3 kommentarer:

  1. Åh Margareta!! det är samam för mig. Jag skriver hela tiden :D Allt fråndikter till sagor, inlägg, rubriker, reklam etc. Jagh ar ju haft skrivkramp sedan 2005 tror jag HEMSKT!!

    Och vad kul att du hälsar på :D Du är alltid välkommen! Kram hela dan Jennie P-C på 1av3 he he he- okej, jag vet- tråkrim LOL XD

    SvaraRadera