fredag 8 oktober 2010

Tak över huvudet - och hemlös

Att ha något som är "hemma" handlar inte enbart om tak över huvudet. Det är mera en känsla av att ha en plats på jorden som jag kallar "mitt hem". Just nu har jag inte det. Jag bor i ett hyrt hus, eller hos vänner och släkt - men är inte hemma hos mig någonstans. Jag har tappat fotfästet.

Hur hittar jag en ny bostad, ett nytt hem? Det där välisolerade torpet med vedspis, gärna men inte nödvändigtvis i Stockholms-trakten? Där jag törs tro att jag kan stanna tillräckligt länge för att låta det bli mitt hem?

Jag kan inte köpa något hem, det har jag inte pengar till.

Det jag har är bättre än ingenting, bättre än en gammal husvagn någonstans. Men inte hemma. Ytterväggarna får gärna se ut som bakgrunden till min blogg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar