torsdag 7 oktober 2010

söner och motorcyklar...

För en stund sedan fick jag veta att min äldste son kraschat med sin motorcykel - han ringde inte mig och berättade, utan lät sin far framföra budskapet. Han var blåslagen, och har ont överallt, men han lever! Cykeln är skrot.

Och vi har fått en Nobel-pristagare i litteratur, och Niklas och Idol-jury-hustrun väntar tillökning. Kungen kör för fort, Carl-Philip vinner biltävling, jag är hundvakt. Det regnar och är svart utanför fönstren. Sängen är blöt på ena sidan där en av hundarna passade på att ligga en stund.

Vem vill hyra ut ett omöblerat torp med vedspis till mig? Jag har fått ett fint armband av min bästa vän idag, som också själv har ett likadant! Min älskade försöker just nu sälja det som var vårt hem. Och jag hoppas han lyckas, av det som är kvar av mitt hjärta önskar jag det. Vår kärlek har redan flyttat ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar