tisdag 12 oktober 2010

höstsjäl

Frankie, Louie (hundar) och jag är tillbaka i stan hos matte och har just tagit en kvällspromenad. Fr o m i morgon är det hunddagis som gäller igen - för dem. Själv får jag skjuts tillbaka till det hyrda huset i Norrtälje-trakten. Jag skulle säkert må ganska bra om jag fortsatte ta en lång "hundpromenad" varje dag även utan hundsällskap.

Men först ska jag besöka husläkaren för första gången och se om han kan hjälpa mig bli lite gladare trots att det är mörk och kall höst. Kroppen är nog hyfsat OK, men själen vill inte riktigt. Och ensamhet på landet är väl inte det bästa, men det¨är vad jag har att tillgå just nu. Om nu inte någon erbjuder sig att hyra ut ett välisolerat, omöblerat torp med vedspis nära någon sorts kommunikationer!!

Te och tidig kväll, lite läsning och sedan förhoppningsvis en god natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar