torsdag 20 januari 2011

grå torsdag

Den rubriken är nog för att jag ska deprimera mig - om jag bestämmer mig för det... Jag testar att inte göra det, har börjat dagen med en bra frukost, kollat fågelmatsautomaten som fåglarna inte hittat (men väl en obekant långhårig svart katt som satt parkerad där i morse), bekräftat en ny beställning på Bokbörsen och insett att jag ännu inte fått betalt för en bok jag redan skickat!

Lite av varje alltså, både bra och mindre bra.

Vattenfallet i ån syns igen, isen har smält så pass.

"Indignez-vous" är en fransk liten bästsäljare som Bodil Malmsten skrev om i DN häromdagen - läs boken, eller hennes artikel, författare är en 93-årig fd diplomat och motståndsman som är full av energi och just indignation över hur vi lever våra liv... "En hyllning till motståndet" skriver BM i måndagens (18 januari) artikel. Läs och berörs!

Vi borde indignera oss även i Sverige, låta oss beröras av annat än svenska vildsvinsjägare som råkar illa ut i Tunisien!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar