tisdag 24 februari 2009

Vacker tisdag, har skickat några böcker som sålts på Tradera, både via Posten och via DHL. Handlat vispgrädde för att göra semlor, Ulf har bakat.

Börjar förstå vad mediciner gör med oss när vi blir gamla - det som tidigare enbart varit medicinnamn är nu verklighet - och styr hela vardagen. Var finns det t ex toaletter tillgängliga för alla? Vätskedrivande mediciner gör att man hela tiden måste ha någon sorts toalett "på gång" - inte begrep jag det när min gamla svärmor fick samma medicin! Och, de skäggstrån hon hade på hakan har jag också numera - inte desamma för all del, men de måste pincettplockas varje dag! Riktigt gammal är jag förmodligen när jag slutar plocka...

Vattenjympa i kväll, känner som vanligt ingen större lust att åka, men mår bra när jag väl kommer hem igen. Kroppen vill inte riktigt längre det jag vill - och min hjärna (eller vad det nu är för del av mig) har inte fattat det. Stela morgonben, strumpbalansen vinglar - och var är glasögonen. Och hörapparaten? Under sängen visar det sig, måste ha halkat dit när jag lade undan bok etc i går kväll för att sova.

Majsan vill inte ut idag heller, så hon sköter sitt i sin låda. Och Sigge har kutat runt i snön och vilar just nu i köket, nära vedspisen och värmen. Det är gott att vara här, Ulf pysslar med något i köket, tofsmesen har varit och ätit på brödet vi hängt utanför köksfönstret. Inga sparvhök idag, alla fåglar flyger och äter i lugn och ro. Grannens stövare Fia avlägger jaktprov i skogen en bit utanför fönstret där jag sitter, och går snabbt förbi med nosen i snön. Kanske får hon valpar i vår, det ska bli spännande. Ved är intagen, tvätten också, tror inte det blir så mycket mera utevistelse idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar