fredag 13 mars 2009

webtant

Jag har just förstått att sådana som jag kan kallas "webtanter" - åtminstone i SvD´s bloggar...

Vet inte riktigt om jag gillar den etiketten, men den gäller tydligen kvinnor 40+, 50+ och t o m kanske ännu äldre som bloggar och använder internet. Så nu vet ni det också! Jag känner mig närmast dinosaurisk när jag beskrivs så här - men OK.

Idag har den här webtanten hämtat in fyra banankartonger ved, hängt en hyfsat stor tvätt, läst och slappat, diskat - ingen matlagning eftersom det blir krabba till kvällen, och sås hade vi kvar sedan gravade laxen förra helgen. Dessutom har vi fått telefonen fixad av en gullig kille från Salbohed - och det betyder att måndagens telefonmöte kan försiggå utan monumentala mobilkostnader!!

I morgon åker vi till Kopparbergs-trakten och firar goda gamla vänner med gemensam födelsedag, god mat, samvaro och vin. Plus promenad på söndagen innan vi far åter till Jonsborg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar