måndag 20 september 2010

analys, vånda, demonstration - och en ny bakgrund till bloggen

Jag har bytt bakgrund - kanske en reaktion på valresultatet som det hittills framstått - på bloggen... Önskar att jag kunde påverka allas vår bakgrund - den som handlar om vem som bestämmer vad i vårt land - lika enkelt! Och vackert, jag blir glad och lugn av att titta på de plankor som nu ligger bakom mina ord. Och en annan räknare än den som startade på 17 är inlagd, med färg som går att se. Det går att få sådant här att fungera om man/jag inte ger mig!

Dagen har annars varit full av ruelse, ett ord som jag annars aldrig har använt såvitt jag vet. Ruelse/ångest/ånger över att jag och alla andra som röstat eller inte röstat inte kunde bidra till en regering i vårt land som kanske skulle vara bättre än den vi nu (troligen) har.

Just nu utnämns JÅ i SD att vara lika "statsmannalik" som moderatledaren - och det kan ju inte t ex Mona S slåss mot! Finns ordet "statskvinna"?

Heja Mona som slagits, pratat, skakat händer och engagerat och engagerat dig så länge nu - jag vet inte om jag ska önska dig fortsatt ledarskap för partiet eller om jag ska önska att du får vila och leva ett sk normalt liv! Det kan du inte ha haft på länge... En blomma till dig, en pion från i somras!



För att byta ämne totalt - titta in på Bokbörsen på Internet, där finns mängder av nya och äldre böcker från säljare som liksom jag själv vill att deras böcker ska läsas av någon annan - min säljarsignatur är "kultamanka" - så hette den trasdocka jag hade när jag var liten... (mindre och yngre än nu)!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar